Elindul az első napelemes autó gyártása
Ideális esetben akár napi 70 kilométernyi "napfényes" autózást is biztosítanak a panelek.
Ideális esetben akár napi 70 kilométernyi "napfényes" autózást is biztosítanak a panelek.
A sorozatgyártású személyautók közül jelenleg ez a modell rendelkezik a legjobb aerodinamikai adottságokkal.
Az újdonságból az első hét évben közel 260 ezer példányt terveznek legyártani.
A méretes napelemmel szerelt, tisztán elektromos hajtású újdonság hatótávja meghaladja a 600 kilométert.
A világ első napelemes városi autója. Egyszerűen így hirdeti tervezett járművét a holland gyártó.
Ha valaki teljesen önellátó, energiatakarékos, zéró kibocsátású lakóautóról álmodna, az Eindhoveni Műszaki Egyetem hallgatói révén már erre is van megoldás.
A fejlesztők szerint simán el lehet vele járni töltés nélkül.
Ha valami, akkor ez lehet a jövő egyik legmenőbb, zöld energiát használó járműve.
Üzemanyag szempontból ez lenne a Kánaán. A komolyabb hatótávra való teljesítménytől még azért odébb vagyunk.
A világ legszárazabb helyét, a chilei Atacama-sivatagot szelik át napelemes autók: az idén másodszor megrendezett Solar Challenge versenyben tizenöt jármű startolt el csütörtökön egy régi sóbányából.
Ismét megrendezi az alternatív hajtású járművek versenyét az MVM Budapesten. A szombati eseményen napelemes autók, különleges prototípusok, átalakított szériaautók, elektromos versenyautók és motorok versenyeznek.
A teszt során a kocsi igen magas, 85 km/h-s átlagsebességgel haladt.
Várakozások szerint 5-10 százalékkal csökkenhet a hibrid kamionok üzemanyag-fogyasztása.
Az újonc magyar csapat kiváló eredményt futott Ausztráliában.
A Kecskeméti Főiskolán fejlesztett napelemes autó korábbi versenyek után most Közép-Kelet-Európából egyedüliként elindul az októberi ausztráliai versenyen is, amelynek célja, hogy átszelje a kontinenst.
Holland győzelem született a napenergiával hajtott autók ausztráliai világversenyén: a 3200 kilométeres távot 5 nap alatt tette meg a legfürgébb kocsi, átlagsebessége 90 kilométer per óra volt.